فایل ورد آنژيوادم متعاقب مصرف داروي کاپتوپريل: يک مطالعه موردي

لینک دانلود

فایل ورد آنژيوادم متعاقب مصرف داروي کاپتوپريل: يک مطالعه موردي دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد آنژيوادم متعاقب مصرف داروي کاپتوپريل: يک مطالعه موردي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد آنژيوادم متعاقب مصرف داروي کاپتوپريل: يک مطالعه موردي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد آنژيوادم متعاقب مصرف داروي کاپتوپريل: يک مطالعه موردي :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طنين سلامت (مجله دانشگاه علوم پزشكي تربت حيدريه)

تعداد صفحات :8

آنژیوادم یک بیماری نادر سیستم کمپلمان با توارث اتوزوم غالب است که متعاقب مصرف داروهای مهارکننده آنژیوتانسین در 0.1 تا 1 درصد بیماران گزارش شده است. این بیماری با تورم جلدی - مخاطی غیرخارش دار و غیر گوده گذار تظاهر می نماید. در برخی موارد این بیماری متعاقب مصرف کاپتوپریل که برای درمان فشارخون شدید و حاد بصورت خوراکی یا زیر زبانی مصرف می شود، ایجاد می گردد.در این مقاله عارضه نادر آنژیوادم به دنبال مصرف کاپتوپریل زیر زبانی در یک خانم 49 ساله مورد بررسی قرار گرفته است. بیمار چند ساعت بعد از مصرف داروی کاپتوپریل دچار علایم آنژیو ادم گردید که به دلیل ادم شدید زبان، لب ها و حنجره، تراکئوستومی و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد. با شروع اقدامات درمانی و بستری در بیمارستان نهایتا با حال عمومی خوب ترخیص گردید.
كلید واژه: گزارش موردی، آنژیوادم، کاپتوپریل

توضیحات بیشتر